torstai 31. lokakuuta 2013

Mocan luona kylässä

Heippa!

Pari viikkoa sitten me tehtiin kyläreissu Mimmin kanssa. Meinattiin ensin lähteä ihan kahdestaan reissuun, mutta sitten me päätettiin turvata ruoka-asiat ja otettiin emäntä mukaan. Lähdettiin siis kolmestaan Mocan ja Nöpön luokse. 

Matka oli pitkä mutta en minä silti malttanut alkaa nukkumaan, sen sijaan Mimmi tuhisi omassa boksissaan jo heti kotipihan jälkeen. Ajomatka kesti kaksi tuntia ja kun viimein käännyttiin asfalttitieltä hiekkatielle, aloin pitää omaa lauluani "minä tiedän missä me ollaan". Minun mielestäni asia on tärkeä ilmoittaa, mutta aina isäntä tai emäntä käskee olla hiljaa, en ymmärrä.

Moccaa olimme nähneet viimeksi kesällä, kun Mocca vieraili palvelusväkensä kanssa meidän veneellä. Siitä oli siis aikaa. Mimmille tämä oli ensimmäinen vierailu siskonsa luona ja oikeastaan tämä oli myös minulle ensimmäinen vierailu tyttäreni luona, vaikka minä olin käynyt siellä jo monesti aiemmin katsomassa Nöpö-kissaa. 

Nana, Mimmi ja Mocca
Oltimme Mimmin kanssa lähes kateudesta vihreitä, sillä Mocalla on tosi iso piha, on mäkeä ja tasaista, kivikkoja, nurmikkoa, terassia ja kuraoja. Kyllä siellä kelpaa russelin temmeltää!
"Kato, Mocca, näin kaivetaan!"
Mocca
Kumpi äiti, kumpi tytär?
Ja taas Mocca.
Ja jos Mocalle ei temmeltäminen omalla pihalla riitä, sillä on myös metsässä oma polku. Polku lähtee pihalta ja käy joenrannassa. Siellä polulla oli kunnon rallimaasto, otettiin siellä juoksukisoja ja hypittiin vaihtelevassa maastossa.
Mimmi ja Mocca joenrannassa.
Mocca
Sipisupisipi.

Mimmi
Syysterkuin,
Nana ja Mimmi

1 kommentti:

  1. Hauskaa näyttää olleen äidillä ja tyttärillä yhdessä, tosi kivoja kuvia. Pisti taas hymyilyttämään miten kovasti on Mocca edelleen isänsä näköinen. :)

    Tiia

    VastaaPoista